Thursday, September 10, 2009

Sebelum Saya Suka Lobak.

Hari gua kelas separuh hari. Masa gua dalam kelas, baru gua punya talipon sudah kena block. Gua dah bajet benda ni akan berlaku. Tapi gua punya bajet 3 bulan lepas lah, masa gua selesai bayar bil tertunggak untuk 3 bulan sebelumnya. Tak apa, gua tenang. Habis saja kelas, gua terus gerak Kajang. Ada pos laju gua kena kutip. Abah gua bilang, kalau gua ada sign saman, jangan pergi ambil. Sebab gua pemandu berhemah, gua konfiden itu bukan surat saman.

Sampai saja di Kajang, gua parking mana patut dan bergegas ke pejabat pos. Gua menuju ke kaunter tingkap sambil hulur kertas pos laju. Sekali akak kaunter tu buka laci kabinet dia dan selak-selak surat yang ada. Celaka, kes sama semua ni. Aku ingat surat 10 tahun lepas pun ada. Lepas gua dapat surat, gua rasa serabai gila. Surat claim hutang lagi rupanya. Gua ada hutang besar sama Telekom yang gua dah lama lupa.

Sepanjang perjalanan gua pulang ke rumah, gua terbayang zaman gua hidup sebagai loser dulu. Walaupun gua rasa hidup gua dah kembali ke jalan asal, macam mana punya lurus pun jalan hidup gua, kadang-kadang gua akan tersadung juga. Sebelum gua balik rumah, gua singgah Celcom service center. Gua malas nak bayar online, karang jenuh kena menalipon operator dia kasi unblock gua punya line. Gua tunggu punya tunggu, sudahnya akak kaunter tu angkat satu papan notis. 'SERVER DOWN'.

Gua hampir-hampir nak batal puasa hari ni.

Langit tak selalu cerah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.