Tuesday, September 1, 2009

Cong.

Merujuk kepada kamus pejudi, Cong bermakna 'shuffle'. Gua tak tau pula nama melayu dia tapi gua rasa serabaikan.

Tapi mengikut kamus kaki lepak pula, Cong bermakna tipu. Contoh ayat dia, "Yang lu pergi cong brader tu apahal? nak mampus?".

Cong juga merupakan runut bunyi standard untuk Thomas dan rakan-rakan apabila mereka hendak memulakan perjalanan. Seingat gua, dulu masa gua kecik, gua ada satu keretapi nama Thomas.

Cong juga merupakan nama classmate gua masa tingkatan dua. Cong Teng Cheong nama dia. Tapi tak sekali pun gua pernah nampak dia vandalisme harta benda sekolah. Baik budak ni, tak macam gua. Meja gua saja dah tukar kaler putih.

Menurut kuiz yang gua buat di fesbok, nama cina gua adalah Cong yang membawa maksud 'intelligent'. Gua dah syak lama dah, gua sejak dari dulu lagi memang dah Cong. Heh.

"Debu tuju-tuju, menyesakkan ku." - Def-Gab-C, Ibu Kota Cinta.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.