Sunday, September 27, 2009

Pantomime.

Babak Satu.

Orang ramai bersila atas lantai. Macam ada kenduri. Aku rasa panas badan. Tak selesa. Aku lari ke depan pintu ambil angin. Nyaman betul angin malam. Dia datang duduk di sebelah. Aku pandang dia. Aku ambil kaca matanya.

Babak Dua.

Aku sedang pandu kereta. Tapi bukan kereta aku. Sterengnya tak cukup 'season'. Dia ada di sebelah. Aku rasa seperti nak ke kedai dobi. Aku pandang dia. Dia senyum saja. Aku 'tap' bingkai kaca matanya dengan ibu jari.

Babak Tiga.

Keliling aku seperti kawasan sekolah. Menengah atau rendah aku tak pasti. Tapi bukan tadika. Aku nampak dia datang dari jauh. Berbaju kurung, bertag nama hitam dan berkaca mata. Aku cuba eja nama di tag namanya dari jauh.

"I drew a line for you." - Coldplay, Yellow.

3 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.