Tuesday, January 25, 2011

The Last Chapter.

Dah lama gua tak update blog gua ni. Asyik sibuk sama duniawi, siberwi gua dah tak layan mana. Kadang ada teringin mau update. Ye lah, biar pun rage penuh di dada, tapi bila balik kerja, penat, malas rasa nak perangat kepala. Hari-hari duduk simpan dalam dada.

Ni la pengalaman first gua kerja. Sebelum ni kerja McD tak kira. Gua kerja sebulan, gua rasa tak boleh pergi, gua chow je. Kerja ni ada betul sikit landasannya. Tapi kali ni, rock ke tak rock, gua tadah jer. tak boleh nak ikut kepala gua suka-suka nak chow. Praktikal bhai.

Hari ni gua MC. bangun tidur terus gerak klinik ambil MC. Time belajar dulu, bangun je buka facebook, stalk manusia lebih kurang, text member ajak minum. Sekarang dah tak macam dulu. Memang kuat lah terkenang-kenang zaman dulu sekarang ni. Kumat kamit sorang-sorang pun selalu. Dah macam orang tak waras.

Gua tak tahu lah macamana gua nak nilai praktikal gua ni. Apa bagus nya gua tak tahu. Yang gua tahu, gua kena buat benda sama tiap-tiap pagi. Lepas tu troubleshoot mana boleh sana sini. Paling gua sakit sekarang, nak fikir projek. Hangus kepala gua cari idea.

Mula-mula dulu semangat lah. Sekarang dah suam-suam kuku. Ada idea tu ada lah sikit. Tapi kepala gua fikir, idea gua sampah. Tu belum orang lain fikir lagi tu. Konfem taraf najis. Gua ingat nak settle kan proposal projek gua hari ni, tapi bangun pun dah tengahari, ambil MC, cari barang keperluan, lepak minum, tengok drama Melayu, layan facebook, makan nasi, dah masuk malam. Update blog pula tu.

Fedap betul nak kerja esok. Redah saja lah gua fikir. Gua tak ada pun tak ada siapa nak hirau. Maybe umpat gua lebih kurang, lepas tu sambung kerja balik. Ni gua berbelah bahagi. Nak ke tak nak buat proposal ni. Karang kalau terbelah dua proposal ni terjun masuk tong sampah, menyirap pula rasa. Dilema betul.

Kaki gua pula, dah tak rupa kaki orang dah. Kalau nak kata gedabak tu memang dah biasa. Tapi sekarang dah terkupas sana sini. Hari-hari sarung boot ketat. Kental betul kaki gua. Tapi hati gua je tak kental. Tak berapa nak kering. Taman sangat. Dah macam wonderland. Kena kutuk sikit je dah berdesing gegendang telinga gua. Ingat gua ni bodoh alang kelabu asap ke apa?

Orang kata, lumrah lah semua tu. Tapi entah lah. Gua rasa macam celaka jugak la sistem macam tu. Tak adil. Tekanan emosi. Rasa nak buat revolusi tempat kerja pula. Minda orang tua sekarang tak boleh pakai. Tapi akhirnya, kata-kata orang tua juga yang betul. Itu yang gua tak gemar bila dah terkena batang hidung sendiri.

Dah. Gua nak tidur.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.