Friday, January 29, 2010

Tak Teratur.

Aku kalau ada masalah ke, jatuh basikal ke, makan nasi ke, pekena teh ke, mimpi ke, semua aku tulis dekat sini. Dekat sini juga aku campak aura negatif yang ada supaya aku boleh kekalkan 'game face' aku. Aku kadang-kadang dapat rasa orang pandang aku macam tak ada masalah. Siapa yang tak pernah ada masalah. Semua orang ada. Semua orang pernah. Jatuh basikal, makan nasi, pekena teh, mimpi, semua orang mesti pernah punya.

Aku tak tahu lah. Hati sendiri pun aku tak tahu ini kan pula aku nak tahu hati orang lain. Ya, aku memang suka baca orang. Tapi tak selalu apa yang aku baca tu tepat. Aku yakin saja lebih. Buat apa pun semua aku yakin sekarang ni. Potong kereta aku yakin, bikin program aku yakin, reka litar aku yakin, jawab soalan dekat depan secara solo pun aku yakin, bidas lecturer pun aku yakin, makin nasi lauk apa hari ni tak payah cerita lah aku punya yakin tahap mana.

Yakin macam mana pun aku, masih ada satu benda lagi yang aku tak yakin. Benda ni juga buat pendirian aku goyah tiap kali. Memang bukan mudah untuk 'beginner'. Usia dah makin ditelan zaman pun masih 'beginner'. Budak sekarang darjah enam pun dah berani pilih option 'veteran'. Macam celaka. Kalaulah aku boleh nampak sebarang signal untuk proceed, dah lama aku proceed. Masalah nya satu desibel desir pun aku tak dapat tangkap.

Jam pun dah pukul 4 pagi. Proposal pun dari tadi aku tangguh. Esok nak kena present. Pejam mata la aku present esok kalau macam ni.

"Gua memang suka letop." - Kuntil Midon.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.