Tuesday, December 18, 2012

Kerja.

Gua dah lama tak tulis blog.
Hari ini gua tulis blog time kerja.
Kerja gua bagus, gaji bagus, medical bagus, benefit bagus.
Gua puas hati dengan kedudukan gua sekarang.

Tapi gua manusia biasa,
Kalau hari-hari duduk saja, gua jadi bosan,
Hari-hari mengadap notes, WI, schematics, baca sendiri,
Gua tak puas hati, Nak merungut sibuk pasal kerja pun tak boleh.

Kadang-kadang bila gua dengar orang bersungut pasal kerja,
Gua akan fikir, untung la lu ada kerja,
Dari gua yang asyik melanguk from day one,
Kerja-kerja remeh saja yang gua bikin.

Gua tak puas hati bukan apa,
Gua nak kepuasan sebenarnya,
Gua nak apa yang gua usahakan ada hasil,
Bukan makan gaji buta saja.

Lagi pun gua dah join rat race,
Teringin juga gua pintas orang lain,
Mungkin gua gemuk barangkali.
Nafas tak pernah cukup untuk berlumba.

Tak apalah,
Gua tak ambil pusing mana kalau tak ada kerja,
InsyaAllah satu hari nanti gua dapat jadi pekerja berguna buat kompeni gua,
Gua harap di samping keghairahan gua mengejar kerjaya,
Gua tak lupa tuhan dan keluarga.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.