Sunday, February 7, 2010

Semester Enam.

Masa gua mula-mula masuk MMU,
Ramai orang suka bilang sama gua,
semester hujung macam neraka,
Gua senyum saja.

Tak sampai 3 semester,
Gua dah guling tikar,
Dah terhantuk,
Baru terngadah.

Gua masuk pula MFI,
Hati gua cemas,
tapi gua dapat skor,
Gua senyum saja.

Gua rasa sini kacang,
Tengok nota pejam mata,
Pergi lecture pejam mata,
Dua kali gua dapat anugerah.

Semester enam,
Apa neraka?
Minggu pertama janggal,
Minggu dua berterabur.

Esok minggu lima,
Kerja bertingkat,
Gua tak reti susun,
Capai saja mana dapat.

Gua rasa gua dah lain,
Gua lupa kawan,
Gua penting diri,
Gua bikin orang kecewa.

Tiga tahun lamanya,
Gua bina respek,
Gua bina sahabat,
Sampai masa gua guna semua.

Gua tak suka main catur,
Tapi gua suka bercatur,
Siapa nak gua susun,
Gua pis raja yang lemah.

Apa lagi nak gua kata,
Gua bukan genius,
Gua tak dapat tolong,
Gua minta maaf.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.